1-خوب: مایعات غیر گازدار

یکی از بهترین غذاها برای صدای آواز خوندن خوب مایعات هست. به گزارش نیویورک تایمز، خواننده های اپرا معمولا قبل از روی صحنه رفتن درخواست نوشیدنی هایی مثل آب و نوشابه تند می کنن.  بهتره مایعات غیر گاز دار مصرف کنین تا از خطر آروغ زدن موقع آواز جلوگیری کنین.

2- خوب: عسل

یکی از بهترین غذاهایی که قبل از آواز خوندن می تونید از اون استفاده کنید، عسل هست چون گلو رو تسکین می ده . عسل رو با آب گرم و کمی آب لیمو مخلوط کنید (اندازه زیاد لیمو می تونه گلو را خشک کنه) قبل از این که ترانه ای بخونید یه نوشیدنی آرامش بخش و تسکین دهنده بنوشید.

3- خوب: غذاهای محتوی آب زیاد

این گروه شامل هندوانه، سیب، کلم بوک چوی و کرفس عه! این غذاها برای آواز خوندن مفیدن چون گلو رو آب رسانی می کنن. سوپ های آبکی و آبگوشت هم یکی از بهترین غذاها برای صدای آواز خوندن هستن – سوپ مرغ نمونه ای از این دسته هست.به خصوص به این دلیل که سبزیجات موجود در سوپ ها به شما ویتامین بیش تری می رسونن! البته باید توجه داشته باشین که سوپ های گوجه فرنگی و سوپ های خامه ای برای صدای خواننده ها خوب نیست چون ممکنه باعث ریفلاکس اسید و افزایش تولید بلغم بشن.

4- خوب: منابع پروتئینی

غذاهایی مثل مرغ سوخاری یا ماهی پخته شده غذاهای خوبی برای آواز خواندن هستن چون از منابع پروتئین کم چربی هستن که برای داشتن انرژی و احساس سیری طولانی تر ضروری ان،به خصوص اگر خواننده مدت طولانی ای بخواد آواز بخونه

5- بد: محصولات لبنی

بیشتر خواننده های اپرا از ارتباط لبنیات با ایجاد بلغم و سخت شدن آواز خوندن شکایت می کنن. این گروه شامل غذاهایی با پنیر، شیر یا خامه هست.

6- بد: کافئین و الکل

این نوشیدنی ها برای آواز خوندن مضر هستن چون کافئین و الکل ادرار آورن و منجر به کم آبی بدن و در نتیجه انقباض عضلات گلو می شون. تنگی در گلو برای آواز خوندن خوب نیست،چون تارهای صوتی ای رو که آزادانه در حال ارتعاش هستن از کار می اندازن.

7- بد: شکلات

متزو-سوپرانوی فرانسوی Stephanie d’Oustrac، که اپرای Carmen رو اغلب در سراسر جهان اجرا می کنه، از خوردن شکلات در روزهای اجرا خودداری می کنه چون صداش رو “خز دار” می کنه. در واقع، شکلات عضلات گردن رو منقبض و بلغم بیش تری ایجاد می کنه. هم چنین ممکنه باعث ریفلاکس اسید معده بشه که برای خوانندگان کلاسیک که به صدای با وضوح زیاد نیاز دارن، ایده آل نیست.

8- بد: هر چیز بیش از حد روغنی و تند

این خبر بدی برای خواننده هایی عه که فست فود یا غذاهای آسیایی دوست دارن. این غذاها برای صدای خواننده ها مضر هستن چون گلو رو چرب میکنن و باعث ایجاد بلغم می شن. غذاهای تند باعث سوزش معده می شن. البته ممکنه هر چند وقت یک بار خوردن این جور غذاها مشکلی ایجاد نکنه. ولی سعی کنید از خوردن این غذاها توی روزی که میخواین بخونید خودداری کنید

با گفتن همه اینا،بازم میزان تحمل همه افراد نسبت به غذاهای خاص متفاوته، چونهمه ما از نظر جسمی با هم فرق داریم! بعضی از خواننده ها ممکنه بین تمرینات قهوه بخورن و هنوز هم خوب به نظر برسن، در حالی که دیگران به دلیل حساسیت بیش تری که دارند دقیقا موارد لیست بالا را رعایت می کنند. شما خودتون به عنوان یک خواننده باید این رو انتخاب کنید که کدوم غذاها برای صدای شما مناسب هستن و کدوم غذاها مضر!

پ.ن: امیدوارم راضی بوده باشین^^